Readers' Search Strategies for Scientific Publications, 2021
Loading...
Date
2022-01-31
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
The “Readers' Search Strategies for Scientific Publications-2021” is a follow-up to a large-scale survey conducted by Renew Consultants since 2005. In 2021, the company presented the report “How Readers Discover Content in Scholarly Publications 2021” with the results of a survey that identifies strategies for the initial stage of searching for scientific articles and video content. The survey was conducted between January and March 2021 in English. Survey authors Simon Inger and Tracey Gardner continue a series of studies undertaken in 2005, 2008, 2012, 2015 and 2018 by Renew Consultants. The text of the report is freely available. Published by Renew Consultants, a trademark of Simon Inger Consulting Ltd. in July 2021. The complete dataset can be found at: https://doi.org/10.6084/m9.figshare.14923917.v1. The report can be downloaded at: renew.pub/discovery2021.
The survey “Readers' Search Strategies for Scientific Publications-2021” conducted by the Moscow State University of Psychology and Education from April to June 2021 in Russian. The results of the survey made it possible to formulate a number of conclusions regarding the characteristics of reader behavior and strategies for searching for scientific information - how readers search for articles from scientific journals. The survey results are freely available.
Description
RESEARCH QUESTIONS / HYPOTHESES
How do readers search for content in scholarly publications?
RESEARCH AIM
Identify strategies for the initial stage of searching for scientific articles and video content.
PARTICIPANTS / SAMPLE DESCRIPTION
The total number of survey respondents is 678 people from 15 countries. Of these: from the Russian Federation - 92% of respondents, from the Commonwealth of Independent States - 6% (Belarus, Georgia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Moldova, Tajikistan, Uzbekistan, Ukraine), from other countries - 0.9% (Bulgaria, Great Britain, Indonesia, Germany, Cyprus, France). The main part of the respondents identified themselves in the field of education - 75.4%, teachers of higher or secondary vocational education by position - 42.8%, by profession, referring themselves to psychology - 31.1%.
APPARATUS AND MATERIALS
“How Readers Discover Content in Scholarly Publications 2021” by Tracy Gardner and Simon Inger.
Published by Renew Consultants, a trading name of Simon Inger Consulting Ltd Published July 2021 (https://renewconsultants.com/wp-content/uploads/2021/07/How-Readers-Discover-Content-2021.pdf)
DATA COLLECTION PROCEDURE
The survey was conducted in an open form using Google tools.
STATISTICAL METHODS
To concretize and refine the results of the survey in the course of the analysis, we used a comparison of groups of respondents by sector of activity, types of employment and specialization.
As part of the report, we present descriptive statistics of the results obtained, which will allow us to get a general idea of the distribution of respondents' answers both in general over the entire sample and in individual subgroups - depending on the sector of activity, type of employment and specialization.
RESULTS
The present study examines the importance of various search options for scientific information (scientific articles and / or videos) for the user of scientific content, assesses the competition between major search engines, and also attempts to find out what proportion of time people spend on what they consider "search" .
QUANTITATIVE ANALYSIS RESULTS
Results file is attached
ETHICS COMMITTEE APPROVAL CERTIFICATE
No Ethics Committee Approval Certificate
RESEARCH PRE-REGISTRATION PROTOCOL
No Research Pre-registration Protocol
AFFILIATION
Moscow State University of Psychology and Education
ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЕ ВОПРОСЫ / ГИПОТЕЗЫ Как читатели ищут содержание в научных публикациях? ЦЕЛЬ ИССЛЕДОВАНИЯ Определить стратегии начального этапа поиска научных статей и видеоконтента. УЧАСТНИКИ / ОПИСАНИЕ ВЫБОРКИ Общее количество респондентов опроса составляет 678 человек из 15 стран. Из них: из Российской Федерации - 92 % респондентов, из Содружества Независимых Государств - 6 % (Беларусь, Грузия, Казахстан, Киргизия, Молдова, Таджикистан, Узбекистан, Украина), из других стран - 0,9 % (Болгария, Великая Великобритания, Индонезия, Германия, Кипр, Франция). Основная часть опрошенных идентифицировала себя в сфере образования - 75,4 %, преподавателей высшего или среднего профессионального образования по должности - 42,8 %, по профессии, относя себя к психологии - 31,1 %. АППАРАТ И МАТЕРИАЛЫ «Как читатели находят контент в научных публикациях 2021 г.», Трейси Гарднер и Саймон Ингер. Опубликовано Renew Consultants, торговой маркой Simon Inger Consulting Ltd Опубликовано в июле 2021 г. (https://renewconsultants.com/wp-content/uploads/2021/07/How-Readers-Discover-Content-2021.pdf) ПРОЦЕДУРА СБОРА ДАННЫХ Опрос проводился в открытой форме с использованием инструментов Google. СТАТИСТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ Для конкретизации и уточнения результатов опроса в ходе анализа использовалось сравнение групп респондентов по сферам деятельности, видам занятости и специализации. В рамках отчета приводим описательную статистику полученных результатов, которая позволит получить общее представление о распределении ответов респондентов как в целом по всей выборке, так и по отдельным подгруппам - в зависимости от сферы деятельности, вид занятости и специализация. РЕЗУЛЬТАТЫ В настоящем исследовании рассматривается важность различных вариантов поиска научной информации (научных статей и/или видео) для пользователя научного контента, оценивается конкуренция между основными поисковыми системами, а также предпринимается попытка выяснить, какую долю времени люди тратят на что они считают "поиском". РЕЗУЛЬТАТЫ КОЛИЧЕСТВЕННОГО АНАЛИЗА Файл с результатами приложен
ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЕ ВОПРОСЫ / ГИПОТЕЗЫ Как читатели ищут содержание в научных публикациях? ЦЕЛЬ ИССЛЕДОВАНИЯ Определить стратегии начального этапа поиска научных статей и видеоконтента. УЧАСТНИКИ / ОПИСАНИЕ ВЫБОРКИ Общее количество респондентов опроса составляет 678 человек из 15 стран. Из них: из Российской Федерации - 92 % респондентов, из Содружества Независимых Государств - 6 % (Беларусь, Грузия, Казахстан, Киргизия, Молдова, Таджикистан, Узбекистан, Украина), из других стран - 0,9 % (Болгария, Великая Великобритания, Индонезия, Германия, Кипр, Франция). Основная часть опрошенных идентифицировала себя в сфере образования - 75,4 %, преподавателей высшего или среднего профессионального образования по должности - 42,8 %, по профессии, относя себя к психологии - 31,1 %. АППАРАТ И МАТЕРИАЛЫ «Как читатели находят контент в научных публикациях 2021 г.», Трейси Гарднер и Саймон Ингер. Опубликовано Renew Consultants, торговой маркой Simon Inger Consulting Ltd Опубликовано в июле 2021 г. (https://renewconsultants.com/wp-content/uploads/2021/07/How-Readers-Discover-Content-2021.pdf) ПРОЦЕДУРА СБОРА ДАННЫХ Опрос проводился в открытой форме с использованием инструментов Google. СТАТИСТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ Для конкретизации и уточнения результатов опроса в ходе анализа использовалось сравнение групп респондентов по сферам деятельности, видам занятости и специализации. В рамках отчета приводим описательную статистику полученных результатов, которая позволит получить общее представление о распределении ответов респондентов как в целом по всей выборке, так и по отдельным подгруппам - в зависимости от сферы деятельности, вид занятости и специализация. РЕЗУЛЬТАТЫ В настоящем исследовании рассматривается важность различных вариантов поиска научной информации (научных статей и/или видео) для пользователя научного контента, оценивается конкуренция между основными поисковыми системами, а также предпринимается попытка выяснить, какую долю времени люди тратят на что они считают "поиском". РЕЗУЛЬТАТЫ КОЛИЧЕСТВЕННОГО АНАЛИЗА Файл с результатами приложен
Keywords
Citation
Shvedovskaya, Anna, & Korneev, Aleksei. Readers' Search Strategies for Scientific Publications [Data set]. RusPsyData: Psychological Research Data & Tools Repository. https://ruspsydata.mgppu.ru/items/71a364ce-9714-44eb-8d3b-9f931fdbfd42
Collections
Version History
You are currently viewing version 1 of the item.